Het nachtkastje van

In ‘Het Nachtkastje van’ vragen we aan verschillende CAMMERS wat er qua literatuur op zijn of haar nachtkastje ligt. Deze week is het nachtkastje van Tom Storm aan de beurt.

Ik kreeg de vraag wat er bij mij op het nachtkastje ligt. Naast mijn traditionele wekker (geen smartphones in de slaapkamer!) valt het eigenlijk wel mee. Wel moet ik toegeven dat ik zo heel af en toe de slaap niet kan vatten en dan zo’n saai traditioneel marketing boek pak. Mijn ogen kunnen dan binnen vijf minuten heel zwaar worden.

Tom Storm

Als ik de slaap niet kan vatten pak ik vaak een traditioneel marketing boek. Dan ben ik zo weg.

Afgelopen januari was dit anders. Tijdens de Citrix Summit kreeg ik een paar boeken overhandigd van John Jantsch (Hollandse voorouders denk ik?). Deze boekjes gaan over Duct Tape Marketing. Op een verschrikkelijk irritante Amerikaanse wijze wordt verteld dat de afdeling Marketing een ster is in mensen, processen, applicaties en procedures aan elkaar vastplakken tot ‘Marketing’.

Ondanks dat de manier van schrijven niet mijn ding is, vind ik wel dat John gelijk heeft. Groot gelijk zelfs! Ik ben zelf, als Go-To-Market baas, regelmatig goedkeuringen aan het overtikken in de mail, naar de webbased portal om vervolgens vanuit de administratie weer facturen te creëren. John legt in zijn boek de vinger precies op de zere plek en weet waar hij het over heeft. Een hele leuke pocket! Ben je nieuwsgierig geworden? Kijk dan even hier!

Tot de volgende!
Tom Storm