Platform management

U wilt enerzijds natuurlijk de hooggespannen verwachtingen van gebruikers waarmaken. Maar anderzijds ziet u ook de risico’s van het tot stilstand brengen van de rijdende ICT-trein. Een lastige spagaat, waarvoor Platform Management een adequate oplossing biedt.

Met Platform Management verdelen we uw ICT-infrastructuur in bouwstenen en harmoniseren deze. Zo leveren we beschikbaarheid, prestaties en beveiliging conform afspraak. Wij zorgen voor instandhouding en updates. Uw functioneel beheerders krijgen de tools om relatief eenvoudige en veilige wijzigingen door te voeren. Achter de schermen werken wij door aan de evolutie van het CAMCUBE-platform. Tweemaal per jaar is er een nieuwe release, die u naar wens kunt afnemen. Dit is niet noodzakelijk; u kunt 3 à 4 generaties overslaan zonder functionele beperkingen en wij bieden volledige support tot 8 generaties terug.

Technologie ontwikkelt zich razendsnel. Bijna dagelijks komen er patches, updates en upgrades beschikbaar om uw bestaande ICT-infrastructuur veilig en betrouwbaar in stand te houden. Tegelijkertijd wilt u ook flexibel en proactief invulling geven aan de dynamische wensen en eisen binnen uw organisatie. Iedere toekomstbestendige ICT-strategie zal moeten voorzien in doorlopende ontwikkeling en innovatie van de technologie. Maar uw huidige ICT-infrastructuur is een 24×7 rijdende trein met complexe technische afhankelijkheden. Hoe beheerst u dan de risico’s op degradatie van de beschikbaarheid, prestaties en veiligheid? En waar haalt u visie, kennis en capaciteit vandaan voor een geharmoniseerd en gestructureerd change management?

Binnen de CAMCUBE is de complete ICT-infrastructuur in standaard bouwstenen verdeeld met ieder een duidelijke functie en een uniforme technische inrichting. Alle bouwstenen zijn geharmoniseerd, waardoor optimale samenwerking en dimensionering in de gehele keten wordt gegarandeerd en de essentiële KPI’s (beschikbaarheid, prestaties en beveiliging) conform de afgesproken kwaliteitsniveaus worden geleverd.

Platform Management Services (PMS) zorgen doorlopend voor:

  • Proactieve controles op correct functioneren van bouwstenen (configuration management)
  • Aanlevering, validatie en doorvoer van platform optimalisaties (change management)
  • Analyse en diagnose op platform monitoring en support tickets (problem management)

Twee platform managers worden vast lid van het partnerteam en op basis van een vaste periodiek ingepland voor de uitvoer van de werkzaamheden. Samen met de vaste collega van platform support en Applicatie Management vormen zij één geheel in de 1:1 teaming met uw functioneel beheerders en servicedesk.

Instandhouding

Nieuwe patches, updates en inzichten voor de platformbouwstenen worden actief bijgehouden en beoordeeld door onze platform development engineers (PD) onder regie van de platform consultants (PC) en onder leiding van onze technisch directeur (CTO). Optimalisaties worden eerst uitgevoerd en gevalideerd binnen onze eigen Platform Management omgevingen (OTA) en na acceptatie door het Change Advisory Board (CAB) op maandelijkse basis vrijgegeven in de vorm van handzame “CAM Best Practices – CBP”. De CBP’s met “minor impact” worden automatisch door uw vaste platform managers (PMS) uitgevoerd, terwijl de “major impact” CBP’s worden verzameld om binnen een vooraf afgesproken onderhoudsperiode door te voeren.

Platform Change Management

Het doorvoeren van verbeteringen aan en uitbreidingen van het platform gaat doorlopend. Maandelijks komen de gevalideerde wijzigingen (RfC-tickets) uit het Platform Release Management beschikbaar aan de platform managers. De platform managers bespreken de voorgenomen wijzigingen vooraf met uw eigen functioneel platform beheerders en waar van toepassing met uw eigen change manager en/of change advisory board (CAB). De eenvoudige en risicoloze changes (minor) worden iedere maand door uw platform manager uitgevoerd, terwijl de meer complexe changes (major) ieder kwartaal worden gerealiseerd binnen de vooraf vastgelegde onderhoudsperiode (maintenance window).

Platform Release Management

Technologische ontwikkelingen en innovaties die relevant (kunnen) zijn voor de evolutie van de CAMCUBE worden actief door onze CTO, Platform Bouwsteen Engineers, Consultants en Managers gevolgd. De hieruit volgende verbeteringen en uitbreidingen worden eerst ingebracht in een vrije R&D omgeving (N+2) om de kwaliteit (verbetert het iets?), de functionaliteit (voegt het iets toe?) en compatibiliteit (wat zijn de risico’s?) te valideren.

Meer weten over de CAMCUBE? Neem contact met ons op!

Onze andere services

Applicatie management

Uw applicaties in de CAMCUBE

Co-sourcing

Wij de techniek,
u de regie

Platform support

Wij staan voor u klaar